سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اهمیت بازسازی وب سایت | نکاتی که باید توجه کنیم

امروزه با توجه به گسترش اینترنت و رسانه های ارتباطی ، کسب و کار آنلاین بیش از پیش اهمیت یافته و هر روزه نیز به این اهمیت افزوده می شود. به طوری که رفته رفته بیشتر و بیشتر شاهد پیدایش و گسترش شاخه های گوناگون دیجیتال مارکتینگ هستیم. وب سایت ها نیز همانگونه که خود بهتر می دانید یکی از قدیمی ترین و اساسی ترین مبانی کسب و کار آنلاین هستند و از این رو طراحی یکپارچه و مناسب آن ها از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد. چنان که وب سایت شما کاربر پسند ( user friendly ) نباشد و کاربران نتوانند بین بخش های مختلف آن به راحتی جابجا شده و به قسمت های مشخصی از آن به راحتی دست یابند ، خیلی زود وب سایت شما ترک خواهنگ کرد. لذا تسهیل در دسترسی و ایجاد زیبایی و سرعت و ظرافت سبب می شود که شانس ما در نگهداشتن کاربران در وبسایتمان بیشتر شده و فروش محصولات و خدماتمان افزایش یابد.

به همین خاطر است که درک تعاملات کاربران با صفحه وب ، برای وب مسترها و مسئولان فروش دارای اهمیت بسیار بالایی است. لذا شما در صورت تمایل به بهبود فروش و کسب و کار خود می توانید بر اساس این ارتباطات می توانید تصمیم بگیرید که وبسایتان به بازسازی نیاز دارد یا نه. لیکن توجه به این نقطه نیز بسیار دارای اهمیت است که بازسازی و ساختاردهی مجدد وبسایت در صورتی که به درستی انجام نشود نتایج کامل برعکسی خواهد داشت و ممکن است که وضعیت نسبت به قبل بدتر نیز بشود. یعنی این تغییرات ممکن است به بیشتر دیده شدن کسب و کار شما بیانجامد و یا حتی باعث شود درآمد شما افت کند. در واقع همه چیز وابسته به خصوصیات و ویژگی هایی است که تغییر می دهید.

توجه: بر اساس تجربیات شخصی ، در هنگام اعمال هر تغییر اساسی در وبسایت شما می باید به طور موقت انتظار از دست دادن بخشی از بازدید داینامیک ( پویا ، متغییر ) ( افرادی که اتفاقی وارد وب سایت شما می شوند ) و کاهش در رنکینگ گوگل  را داشته باشید. هر چند در صورت بازسازی مناسب به سرعت این اثرات از بین رفته و امتیاز شما بیش از پیش افزایش خواهد یافت. همچنین مراقبت اثراتی از قبیل حذف لینک ها و صفحات وب سایت باشید. وقتی نیاز هست صفحه ای را حذف نمایید  یا محتوای آن را به صفحه دیگری منتقل نمایید ، می باید از عملیات ریدایرکت برای انتقال به صفحه جدید استفاده کنید. چرا که در غیر این صورت احتمالا بخش عمده ای از بازدید را که از طریق لینک قدیمی که هنوز روی موتورهای جستجو باقی است ، از دست خواهید داد.

تاثیر گذاری بازسازی وبسایت تا چه میزان ممکن است باشد ؟

web rebuild

کاربران معمولا زمان زیادی را در یک وبسایت صرف نمی کنند. تحقیقات گوگل نشان داده است که در عمده موارد کاربران پس از ورود به سایت حداکثر 10 الی 20 ثانیه زمان در آنجا سپری می کنند و دوباره به صفحه جستوجو باز می گردند. پس این چند ثانیه برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است. بر اساس تحقیقات به عمل آمده ثابت شده است که وبسایت هایی موفق می شوند که در این زمان کوتاه موفق شوند کاربران را به طرف تصمیمات محدودی سوق دهند. ( مانند ادامه خواندن مطلب ، مشاهده خدمات ، مشاهده صفحات و پست های دیگر و …

ضمنن شایان ذکر است که سرعت بالای لود صفحات و بهرگیری مناسب از لندیگ پیج ها و دیگر تکنیک های سئو و دیجیتال مارکتینگ نیز در این مورد بسیار مفید واقع می شوند. برای مثال تقریبا تمامی کاربران در صورت باز کردن چندین صفحه ابتدا به تبی خواهند رفت که سریع تر لود شده باشد. که در واقع تابعی از سئو درون صفحه ( یا on page seo ) می باشد. همچنین توجه به تکنیک های روانشناسی نیز در زمینه های UI و UX پیشنهاد می شود.

و اما نکته اساسی دیگر این است که یک وبسایت نباید بیش از اندازه شلوغ باشد. بنابر این پیشنهاد می کنیم از زیاده روی در قراردادن بنرها و مولفه های گوناگون پرهیز کنید. چون که وجود این شلوغی ها سبب ایجاد سردرگمی و کاهش اعتماد کاربر به وبسایت شما می شود. که سبب ترک زود هنگام صفحه وب شما خواهد گردید. همچنین گام بعدی توجه به ماهیت و چگونگی قرار گیری اطلاعات در سایت است. اگر شما اطلاعات درستی ارائه نمی دهید و یا اطلاعات را در بخش نا مناسب ارائه می کیند ممکن است فرصت های زیادی را از دست بدهید.

در بیان دیگر قرار دادن جزئیات تماس و توضیح مناسب خدمات و محصولات بسیار حائز اهمیت است. چرا که 90% از کاربران علاقمند به همکاری قبل از هر مورد دیگری به کیفیت ، قیمت و سهولت تماس و پاسخگویی توجه می کنند.

بیشتر بخوانیم:

سخن نهایی

پیشنهاد ما این است که در صورت تمایل به بازسازی یا ایجاد هرگونه تغییرات ساختاری در وب سایت خود ، حتما با متخصصین حوزه های مرتبط مشورت کرده و از آن ها راهنمایی بگیرید. و یا با مطالعه دقیق تاثیرات احتمالی ، از برعکس شدن قضیه و ریزش کاربران وب سایت خود جلوگیری نمایید.

ما و همکارانمان حاضریم در این مسیر شما را راهنمایی کنیم : مشاوره رایگان تی کدر