سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مناسب ترین تلویزیون های هوشمند سونی

ابر شرکت سونی از بزرگ ترین تولید کنندگان وسایل الکترونیکی و محصولات صنعت سرگرمی  در سال 1946 توسط ماسارو ایبوکا و آکیو موریتا در کشور ژاپن تأسیس شده است . سونی به دلیل ارائه محصولات با کیفیت وعالی رقیب سرسختی برای برند های برتر بازار جهان محسوب می شود. و در این بین تلویزیون های سونی با تنوع  و امکانات بی نظیرشان سر وصدای زیادی به پا کرده اند. چرا که در جدید‌ترین مدل آنها از بهترین امکانات و فناوری‌ها نظیر قابلیت استفاده از تکنولوژی و فناوری سه بعدی، استفاده از وای فای داخلی، پشتیبانی از سیستم عامل های لینوکس و اندروید، طراحی نوین و مدرن، پشتیبانی از کیفیت High Dynamic Rang  (HDR) ، امکانات اشتراک گذاری و اتصالات بی سیم و… استفاده شده است .

قابلیت   Google Assistant

سونی در راستای بهره گیری مشتریان خود از فناوری های نوآورانه از نسخه تکامل یافته دستیار صوتی قدیمی خود (Google Now) در سال 2017 پرده برداشت . این دستار صوتی هوشمند  Google Assistant نام دارد که قابل نصب روی دستگاه های دارای اندروید 5 به بالا و نسخه های جدیدتر است. این دستیارصوتی از قابلیت هایی نظیر پخش کردن موسیقی، کنترل کردن همه دستگاه های هوشمند اطراف ، پاسخ به پرسش های تصادفی ، توانایی خواندن بارکد عکس‌ ها و استفاده از تکنولوژی‌ های هوشمند تشخیص چهره، تشخیص مکان‌ های خاص و شناخته شده و… برخوردار است .

رزولوشن  4k

بی شک پادشاه تلویزیون های هوشمند 4k UHD لقب مناسبی برای سونی است .UHD  مخفف Ultra High Definition  و وضوح  4k نوعی از وضوح UHD است. این بدان معناست که تلویزیون دارای 3840 پیکسل افقی و 2160 پیکسل عمودی است. در مشخصات محصول تلویزیون، وضوح تصویر معمولاً به عنوان “3840 * 2160” برای تلویزیون‌های  4kنشان داده می‌شود که برای مصارف خانگی مناسب است نه مصارف سینما. رزولوشن نیز اصطلاحی است که تعداد پیکسل های به کار رفته روی صفحه نمایش را بیان می کند. تلویزیون های 4k نسبت به تلویزیون های full HD  به خاطر تراکم بیشتر پیکسل ها از کیفیت بالا و تصویر واضح تری برخوردارند که این تفاوت در تلویزیون های بزرگ بیشتر قابل رویت است .

تکنولوژی Triluminos

این تکنولوژی توسط مهندسان اختصاصی بخش تلویزیون های Bravia سونی ابداع شده است . طبق این تکنولوژی طیف رنگ ها تا 50 درصد بیشتر از LCD های معمولی افزایش میابد همچنین به نمایش زنده تری از رنگ های متنوع در پنل های LCD و TFT می پردازد . از ویژگی دیگر این تکنولوژی می توان به قابلیت اضافه شدن به پنل های موبایل و تلویزیون اشاره کرد . بر خلاف نمایشگرهای LCD قدیمی که با کمک نور پس زمینه و پردازش آنها توسط سه رنگ آبی، سبز و قرمز برای نمایش تصاویر استفاده می شد نمایشگرهای تریلومینوس از نور LED آبی در پس زمینه بهره می برند که این امر موجب شفافیت بیشتر رنگ ها در تصاویر و ویدئوها می شود.

برتری نسبت به سایر محصولات مشابه موجود در بازار

همه ما برای خرید کالای مورد نظرمان علاوه بر ویژگی های ظاهری و داخلی به برند آن کالا نیز توجه می کنیم . سونی از جمله برند های معتبر و نام آشنایی است که اساس و پایه آن رضایت مشتری بوده و محصولاتی با قیمت مناسب و کیفیت فوق العاده به بازار عرضه می دهد . تلویزیون های سونی علاوه بر کیفیت بالاتر نسبت به محصولات مشابه دارای پردازنده های قوی  X-Reality PRO هستند همچنین با پیروی از سیستم عامل Android TV همراه با امکانات و برنامه های متنوع در سطح بالاتری از دیگر مارک ها قرار می گیرند. از سوی دیگر با برخورداری از انواع پنل های IPS وVA   با حداکثر کیفیت و بک لایت بسیار کالیبره همراه با حداقل نشت نور کمترین میزان خرابی و بیشترین میزان رضایت از مشتری را به خود اختصاص داده اند.

نگاهی به برخی از تلویزیون های این برند موجود در بازار ایران

در مطالب فوق ویژگی هایی از تلویزیون های سونی را برای شما عزیزان بازگو کردیم تا شناخت بهتری نسبت به امکانات و سطح بالای محصولات این برند پیدا کنید. در ادامه این موضوع از وبلاگ خبری میهن کالا قصد داریم تا چند نمونه از پرفروش ترین و مناسب ترین تلویزیون های هوشمند سونی را برایتان معرفی کنیم.

1. تلویزیون سونی55X9000H  سری X9000H

از محبوب ترین و بهترین تلویزیون های سونی در سال 2020 می توان به تلویزیون سونی X9000H اشاره کرد که از ظاهری بسیار ظریف و بدنه ای نازک همراه با پایه هایی از جنس آلیاژ آلومینیوم برای استحکام کافی تلویزیون برخوردار است ، پایه آن از نوع گوشه ای است که حالت نصب جا رفتنی دارد و بسیار آسان تر از مدل های دیگر است .دارای نمایشگر 55 اینچی با کیفیت تصویری 4k و سیستم عامل اندروید 9 همراه با امکانات بسیار پیشرفته و پردازنده چهار هسته ای است که تمامی تصاویر را با حداکثر جزئیات نشان می دهد. این نمایشگر در بازار با کد های X900H و  X90H نیز شناخته می شود.

همچنین دارای پورت های USB و HDMI و LAN می باشد و امکان دسترسی به تمامی فرمت های موزیک، عکس و ویدئو را به شما می دهد. از ویژگی های دیگرش می توان به قابلیت اتصال به وای فای، نور پس زمینه Full Array LED همراه با فناوری X-tended Dynamic Range جهت ارتقای کیفیت تصویر، فرمان صوتی Google Assistant، مرورگر وب، سیستم عامل اندروید، عملکرد سازگار با براویا، فروشگاه (Google Play Store)، حافظه ی داخلی ، پنل IPS نمایشگر و فناوری TRILUMINOS اشاره کرد.

سیستم صوتی این تلویزیون از نوع 2.0 کاناله بوده و از دو اسپیکر 10 واتی تشکیل شده است. که توانایی تولید صدایی به قدرت 20 وات را داراست همچنین هر یک از اسپیکرها 10 وات صدا دارند. نوع اسپیکرهای به کار رفته در این مدل تلویزیون از نوع باس رفلکس Bass Reflex است. و با دارا بودن فناوری بلوتوث می توان به راحتی از راه دور به سیستم های صوتی وصل شد. اگر دنبال مدلی سطح بالا و شیک هستید بی شک  تلویزیون سونی 55X9000H  بهترین انتخاب برای شماست.

مشاهده قیمت تلویزیون سونی 55X9000H سری X9000H

تلویزیون سونی 55X9000H سری X9000Hتلویزیون سونی 55X9000H سری X9000H

 

2. تلویزیون سونی 49X7500H سری X7500H

اگر به دنبال تلویزیونی با قیمت مناسب اما پر امکانات و پیشرفته هستید پیشنهاد ما تلویزیون سونی 49X7500H است. این تلویزیون تمام امکانات یک تلویزیون هوشمند کامل را در خود دارد. ظاهر باریک و زیبای این تلویزیون نمای خانه تان را دلنشین تر می کند شما با استفاده از گیره ای که در پشت آن قرار گرفته می توانید کابل های متصل را در پشت پایه هایی که در دو طرف تلویزیون قرار گرفته اند مرتب و مخفی کنید.

به علت تخت بودن صفحه این تلویزیون شما می توانید به راحتی آن را به دیوار متصل کنید. این دستگاه دارای نمایشگر 49 اینچی با کیفیت تصویری4k  و سیستم عامل اندروید 9 است. این تلویزیون مجهز به پردازشگر 4K X1 است و به کمک تکنولوژی X-Reality Pro رزولوشن تصاویر را افزایش داده اند تا از تصاویری با کیفیت و شفافیت خوبی برخوردار باشید. اما اگر محتوای HDR برای شما با اهمیت است پیشنهاد ما این است که تلویزیون های مدل بالاتر سونی را تهیه نمایید. این تلویزیون از کیفیت صدای خوبی برخوردار است ، سونی با استفاده از بلندگوهای Bass Reflex در این تلویزیون صدای باس را تقویت کرده و فرکانس های پایین را به خوبی پخش می کند.

همچنین سونی از فناوری Clear Phase در این تلویزیون استفاده نموده و فرکانس صداها را بهبود بخشیده است.این تلویزیون قابلیت HDMI-CEC را دارا است و ریموت کنترل آن قابلیت کنترل سایر دستگاه هایی که از طریق پورت HDMI به تلویزیون متصل شده اند، را دارد. همچنین دارای فناوری TRILUMINOS ، توان صدای 20 وات ، قابلیت اتصال به بلوتوث و وای فای ، دستیار صوتی Google Assistant و…است . به طور کل تلویزیون سونی 49X7500H جز ارزان ترین  تلویزیون های هوشمند سونی به حساب می آید .

مشاهده قیمت تلویزیون سونی 49X7500H سری X7500H

تلویزیون سونی 49X7500H سری X7500Hتلویزیون سونی 49X7500H سری X7500H

 

3. تلویزیون اولد سونی 55A8H سری A8H

از سری تلویزیون های سونی با طراحی شگفت انگیز بی شک تلویزیون اولد سونی 55A8H است. پایه‌ های نگه دارنده‌ی تلویزیون یا همان استند آن به حالت دو شاخه ای با ارتفاع بسیار کم و گوشه ای طراحی شدند. و این پایه ها به نوبه خود بسیار زیبا هستند و مهم ترین نکته‌ی مثبت آن امکان قرارگیری ساندبار بین پایه ها است. جنس و استحکام پایه ها نیز مثل کیفیت ساخت تلویزیون عالی و در بهترین حالت ممکن قرار دارد. دارای صفحه نمایشگر55 اینچی 4k است و از سیستم عامل اندروید 9 پیروی می کند.

صفحه نمایش این تلویزیون از قابلیت های مختلفی همچون استاندارد تصویر HDR، قابلیت 4K X-Reality ™ PRO، قابلیت درخشندگی صفحه نمایش TRILUMINOS، پردازش پایگاه داده دوگانه و تجربه حرکات صاف با X-Motion Clarity بر خوردار است. وجود قابلیت HDR و فرمت Dolby Vision در این تلویزیون OLED 4k سونی ، بازی با کنسول‌های بازی را برای کاربران مهیج تر کرده به طوری که کوچکترین جزئیات نیز روی صفحه نمایش با بهترین کیفیت قابل رویت است .

ویژگی هایی همچون قابلیت Google Assistant، درایور های قدرتمند 60-40 واتی ، قابلیت IMAX، ریموت کنترل هوشمند سونی ، تکنولوژی AirPlay و HomeKit و… همگی نشان دهنده بی نقص بودن این تلویزیون از سری A8H است، بنابراین اگر به دنبال تلویزیونی لوکس و مرغوب هستید تلویزیون اولد سونی 55A8H بهترین گزینه برای شماست.

مشاهده قیمت تلویزیون اولد سونی 55A8H سری A8H

تلویزیون اولد سونی 55A8H سری A8Hتلویزیون اولد سونی 55A8H سری A8H

 

4. تلویزیون سونی 55X8000H سری X8000H

تلویزیون سونی 55X8000H شاهکاری دیگر از شرکت سونی و یکی از نمونه های پیشنهادی ما است. فریم باریک و زیبای اطراف صفحه نمایش این تلویزیون چشم ها را به سمت خود خیره می کند، پایه های شیک و جذاب آن به صورت دو شاخه در دو طرف صفحه نمایش قرار گرفته اند. این تلویزیون دارای صفحه نمایشگر 55 اینچی 4k، سیستم عامل اندروید و پردازنده قوی و ارتقا یافته X1 4K HDR Processor است همچنین قابلیت هایی همچون: قابلیت HDR،  TRILUMINOS، Motionflow XR 200 برای شفافیت دید، قابلیت Dolby Vision و Dolby ATMOS، Google assistant ،سیستم صوتی با قدرت 20 وات ، بلوتوث داخلی ، 2پورت USB جهت اتصال فلش مموری یا هارد اکسترنال و یا هر نوع حافظه ی خارجی جانبی، تعداد 4 درگاه HDMI برای اتصال دیوایس های دیجیتالی، درگاه LAN ،RF IN و DLNA و… را داراست.

مشاهده قیمت تلویزیون سونی 55X8000H سری X8000H

تلویزیون سونی 55X8000H سری X8000Hتلویزیون سونی 55X8000H سری X8000H

با مراجعه سایت میهن کالا می توانید از مدل های متنوع تلویزیون های سونی در سطح های مختلف و قیمت های متفاوت دیدن فرمایید.